Happiness

Szczęście. Pozornie takie proste, składające się z zaledwie dziewięciu liter słowo, a ma tak wiele znaczeń, że ich policzenie zdaje się być chyba niemożliwe. Nie ma ogólnej definicji tego wyrazu, a próby jej stworzenia z pewnością zakończyłyby się niepowodzeniem, bo dla każdego z nas szczęście przybiera inną postać. Jedni odnajdują je w rzeczach materialnych, które moim zdaniem nie mają, a przynajmniej nie powinny mieć z nim zbyt wiele wspólnego, inni uważają za nie swoje bliskie osoby, przyjaciół czy też rodzinę. Również rozwijanie pasji i zainteresowań, a także takie niepozorne drobiazgi jak obdarzenie nas uśmiechem przez drugą osobę może być z nim utożsamiane. Można zatem rzec, iż szczęście można zdefiniować na siedem miliardów różnych sposobów.




Chyba każdy chciałby czuć się szczęśliwy. Każdy chciałby mieć w sobie tyle pozytywnej energii, by nie zdejmować uśmiechu z twarzy i zarażać innych swoim optymistycznym podejściem. Mam jednak wrażenie, iż gdyby spytać kilka przypadkowych osób spotkanych na jednej z ulic dużego miasta, to bardzo niewielka ich część bez większego namysłu odpowiedziałaby: 'Jestem szczęśliwa'. Dlaczego tak jest? Może ludzie są czasem zbyt mocno zapatrzeni w przedmioty, które ich otaczają i wszystkie materialne 'skarby' i bogactwa, że przestają czerpać radość z dużo mniejszych, jednak o wiele ważniejszych rzeczy, takich jak obecność bliskich, przyjaciół czy możliwość edukacji i rozwijania swoich pasji i zainteresowań. Szczęście nie powinno być postrzegane bowiem przez pryzmat tego, co posiadamy. Czy fakt noszenia w kieszeni najnowszego IPhone'a sprawi, iż naprawdę Twoje życie stanie się nagle pozbawione wszelkich zmartwień i trosk? Nie sądzę, chociaż jasne jest, że posiadanie takiego gadżetu to dla wielu osób, w tym również i mnie, powód do radości, ale nie można zapominać o innych rzeczach, których wartość jest wielokrotnie większa, bowiem obecność kochającej rodziny, grona bliskich przyjaciół i możliwość robienia tego, co kochamy jest przecież bezcenna.



Temat szczęścia jest niezwykle obszerny i powrócę do niego w najbliższym czasie jeszcze nie raz, mam zatem nadzieję, iż pierwszy wpis z tej serii skłonił Was do przemyśleń oraz w pewnym stopniu pomógł dostrzec radość w małych i niepozornych rzeczach, które nas na co dzień otaczają. 



Sweterek-H&M / Biżuteria-Dori's, Pepco / Top-Bershka


Jak Waszym zdaniem wygląda szczęście? Czy uważacie się za osoby szczęśliwe?

43 komentarze:

  1. Super post jak zawsze! Ja uważam, że jestem szczęśliwa i zgadzam się z Twoim postem w 100%
    Pozdrawiam cieplutko :*
    zazustreet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja myślę,że jestem szczęśliwą osobą :)
    Julajulia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Super napisany post. Masz śliczne włosy :)

    www.fotoinigi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja raczej nie uważam się za osobę szczęśliwą, chociaż że bardzo chciałabym taką być, niestety przede mną jeszcze długa droga


    roxannee-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uważam się za osobę szczęśliwą, ponieważ mam dach nad głową, kochających rodziców, brata, mam co jeść.. Takie rzeczy powinny sprawiać, że jesteśmy szczęśliwi, a nie przedmioty, które można zakupić.

    Świetny blog, obserwuję i liczę na to samo! :)

    Nasz blog - ZAPRASZAMY!

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że jestem szczęśliwa. Niczego mi nie brakuje, a jedyne co mi przeszkadza to problemy, jednak każdy je ma, więc nie opłaca się ciągle o nich wspominać.. Tak, jestem szczęśliwa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post i piękne zdjęcia :)
    Pozdrawiam . http://doomilife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post, dający dużo do myślenia! :)) Ja w pewnym sensie jestem szczęśliwa.. kiedy mam bliskie memu sercu osoby! <3
    http://neversayneverbyjulia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja przez pewno zdarzenie w moim życiu inaczej spostrzegam swoją definicję szczęścia. Zaczęłam cieszyć się z małych drobiazgów jak uśmiech nieznajomego, który mijał mnie na ulicy. Wydaję mi się, że rzeczy materialne nie powinny mieć nic wspólnego ze szczęściem, bo jeśli np. uzbieramy na aparat to powinniśmy się nie nim cieszyć, a tym, że możemy dzięki niemu realizować swoje plany i marzenia.Dobrze napisane, bardzo mądrze. :)
    alenajpierwkawa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny post i super zdjecia Obserwuje !
    zapraszam http://oliwialiv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie dlugie włosy! <3 zazdroszczę
    Wspaniały post :)
    Może obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  12. Na tą chwilę czuje, że jestem szczęśliwa, jednak gdzieś tam w głębi serca czegoś mi brakuje :)
    Cudowne zdjęcia :D
    http://itshouldbewell.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. ale jestes piekna! uwazam sie za osobe szczesliwa poniewaz mam bliskie osoby na ktorych moge polegac :)
    klaudiett.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja uważam się za osobę naprawdę szczęśliwą :) Jesteś bardzo ładna i spodobał mi się twój sweterek :)
    Zapraszam do mnie---> http://marzentysiace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę,że jestem szczęśliwa :))
    Ładne masz włoski ♥
    Zapraszam do mnie : http://sarajanikblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie potrafię podać definicji słowa "szczęście", ale uważam się za osobę szczęśliwą. Sądzę, że nie powinno mieć na to wpływu ilość pieniędzy czy ubrań, a raczej zdrowie, relacje z rodzicami i przyjaciółmi oraz nasze nastawienie do życia :)
    Ciągle zapominałam obserwować jak tu wchodziłam, haha! Wreszcie to zrobiłam :)


    duo-jessie.blogspot.com <-- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślę, że każdy ma inną definicję szczęścia i trudno tak naprawdę je opisać :)

    PETALUM[klik]

    OdpowiedzUsuń
  18. Wiem że komentarz nie na miejscu bo piszesz o szczęściu i tak dalej ale muszę przyznać śweeetny blond :* Naturalny czy farbowane masz włosy ?
    slodkieslodkieczary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja jakoś nie mogę sobie powiedzieć szczerze , że jestem szczęśliwa. Ludziom XXI wieku trudno wymówić te zdania. Przez wszystkie technologie czy inne rzeczy zapominamy o tym co może nas uszczęśliwić i nie doceniamy rzeczy dookoła nas. Świetny temat posta. Pięknie wyglądasz na tych zdjęciach :)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. jeśli w życiu będziemy robić to co kochamy to będziemy szczęśliwi, choć według mnie chyba nie każdy jest w pełni szczęśliwy, bo zawsze znajdzie się coś takiego z czego nie będziemy zadowoleni...
    zapraszam ♥
    http://madeline-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. ciekawie piszesz i ogólnie widać, że dbasz o swojego bloga, to prawda, materialne rzeczy sprawiają nam radość, ale szczęście stanowią te niematerialne :D
    Mój Blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja uważam,że jestem osobą szczęśliwą. Według mnie osoby,które mają dom,zdrowie,przyjaciół i rodzinę mają wszystko czego im potrzeba. Często denerwuje mnie gdy moje koleżanki mówią,że nie mają w życiu szczęścia,bo mama nie chce jej kupić bluzki. Także zgadzam się z tobą w 100%.

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  23. Lubię czytać tego typu posty, skłaniają do refleksji . :) czasami niestety trudno cieszyć się z ''małych'' rzeczy :)
    Poklikasz w linki? Byłabym wdzięczna! ♥
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  24. Szczęście to naprawdę dość skomplikowane pojęcie. Co z tego, że ktoś będzie miał wszystkie swoje materialne zachcianki, które pozornie wywołują uśmiech na twarzy, choć w środku będzie miał tylko smutek...
    Śliczne zdjęcia! :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  25. Like your blog and your style of writing! You also have beautiful photos! Great job! I know that it requires so much time to update blog, but keep doing it!)
    I’ll be happy to see you in my blog!)

    Diana Cloudlet
    http://www.dianacloudlet.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Zacznę od tego, że zdjęcia miazga! Cudownie wyszłaś! <3

    A co do posta, szczęście każdy rozumie inaczej. Dla mnie to czas spędzony z bliskimi, robienie zdjęć czy blogowanie daje najwięcej szczęścia!
    MÓJ BLOG - KLIKNIJ :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Jeżeli chodzi o Twój cały blog to jestem bardzo zaskoczona, dodajesz świetne zdjęcia oraz masz super styl pisania. Masz bardzo ładny desing bloga i widać, że masz plan na niego. W dodatku wcale nie wyglądasz na swój wiek, jesteś bardzo ładna!:)
    Zaobserwowałam i czekam na więcej wpisów!
    www.niekontrolowanee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. świetnie piszesz, widać, że dużo pracy wkładasz w bloga, a do tego, design jest bardzo przejrzysty i estetyczny!

    // La Decadence //

    OdpowiedzUsuń
  29. Mi do szczęścia nie brakuje wiele. Wystarczy, że ma się wspaniałych przyjaciół i rodzinę ;)

    http://blonparia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. świetnie piszesz, widać, że dużo pracy wkładasz w bloga, a do tego, design jest bardzo przejrzysty i estetyczny!

    {la decadence}

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja się uważam za szczęśliwa osobę,chociaż w praktyce bywa różnie ! :)
    Śliczne zdjęcia, takie delikatne ! Masz piękne włosy ! *-*
    Zapraszam w wolnej chwili :)

    http://adtadtadta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Szczęście, moją definicją są przyjaciele, chłopak i rodzina ;)
    MÓJ BLOG, gorąco zapraszam ! ♥

    OdpowiedzUsuń
  33. Masz rację, szczęście można zdefiniować na 7 miliardów sposobów :)
    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Jaka śliczna jesteś *-*
    kingaphotoography.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. ja nie mam definicji szczęścia :)

    Dziękuje za komentarz i zapraszam na kolejną notkę i konkurs :)
    [ life plan by klaudia ]

    OdpowiedzUsuń
  36. Uważam, że jestem szczęśliwą osobą :D
    maddie-madzia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. W jakimś stopniu jestem osobą szczęśliwą, ale czasami myślę, że wcale tak nie jest :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  38. jakie śliczne zdjęcia, strasznie podobają mi się Twoje włosy <3!
    zaobserwowałam i zapraszam http://nataliexbrunette.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetne zdjęcia <3
    Masz bardzo ładne włosy! ;)

    Zapraszam mypassionpaula.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń

♥Dziękuję za Twój szczery komentarz. Nic nie motywuje mnie bardziej do dalszej pracy.♥
♥Jeśli podoba Ci się mój blog - zaobserwuj go, by być na bieżąco. Nawet nie jesteś w stanie sobie wyobrazić jak wielką radość mi tym sprawisz♥
♥Nie wymieniam się obserwacjami, jednak możesz mieć pewność, że jeśli zostawisz adres do swojego bloga, odwiedzę go i jeśli mi się spodoba - oczywiście zaobserwuję :)♥