Be Organized #2 - Time-saving tips

Witam Was dzisiaj z drugim postem z serii 'Be Organized'. Tym razem zdecydowałam się na poruszenie tematyki oszczędzania czasu i różnych, prostych sposobów, by mieć go choć troszkę więcej. Niestety sama mam czasem problemy, by wyrobić się na określoną porę, jednak wciąż uczę się jak sobie z tym radzić i pierwsze 'małe sukcesy' mam już za sobą. 

Z pewnością ta sytuacja jest znana każdemu: Jest poniedziałkowy poranek. Za oknami jeszcze ciemno, gdy nadchodzi pora na pobudkę. Zirytowani dźwiękiem budzika, wyłączamy go i mówimy sobie 'jeszcze pięć minut', ale budząc się dwadzieścia minut później, ze zdenerwowaniem zauważamy, że chyba trochę zaspaliśmy... W pośpiechu zrywamy się z łóżka i w biegu pędzimy do łazienki, przecież jeszcze tyle do zrobienia! Można jeszcze wspomnieć o tym, jak często w takiej sytuacji okazuje się, że nie spakowaliśmy jeszcze książek do szkoły. To wszystko łatwo podsumować: pośpiech, zbędny stres i nerwowa bieganina - w efekcie spóźnienie lub pominięcie czegoś, co ważne gwarantowane... Co zatem zrobić, by uniknąć takiej sytuacji? Przedstawię Wam poniżej kilka sposobów, które w moim przypadku przyczyniły się do znacznego zmniejszenia częstotliwości takich 'wypadków' i mam nadzieję, że również Wam choć trochę ułatwią one życie.

1. Jeśli jest coś, co jesteś w stanie zrobić teraz, nie odkładaj tego na później. 

Szkolne książki i zeszyty można przecież spakować wieczorem. Pozwoli to zaoszczędzić mnóstwo czasu o poranku, a dodatkowo nie dojdzie do sytuacji, kiedy pięć minut przed wyjściem zauważymy brak potrzebnego zeszytu, albo w gorszym przypadku - zauważymy go dopiero w szkole...

2. Staraj się wykorzystać w produktywny sposób każdą chwilę. 

Jeśli jedziemy autobusem - zamiast siedzieć bezczynnie, możemy przecież powtórzyć słówka, które trzeba opanować na zbliżający się sprawdzian z angielskiego czy niemieckiego.

 3. Jako budzik ustaw piosenkę, którą lubisz. 

Poranek jest o wiele przyjemniejszy, gdy obudzi nas ulubiony wokalista lub zespół, a nie dźwięk przypominający odgłos znienawidzonego, szkolnego dzwonka. 

4. Jeśli nie chcesz o niczym zapomnieć - zrób listę rzeczy, które przed wyjściem musisz zabrać albo zrobić. 

Wystarczy, że zerkniemy na nią przed opuszczeniem domu i już będziemy pewni czy nie pominęliśmy czegoś ważnego.



5. Przygotuj to, w co masz ochotę się ubrać wieczorem. 

Po co tracić na to czas rano, gdy jest tyle do zrobienia? A przecież tak często zdarza się, że otwieramy szafę i pojawia się dylemat - 'W co się ubrać?', więc z pewnością lepiej rozstrzygnąć go bez pośpiechu i w razie potrzeby - przymierzyć i ocenić, w czym wyglądamy lepiej. 




O jakiej tematyce chcielibyście przeczytać kolejny wpis? Post tematyczny, o mojej codzienności, a może fotograficzny?

32 komentarze:

  1. Następny post zdecydowanie powinien być tematyczny;)
    bardzo fajne porady, ja zawsze przygotowuje sobie ubrania wieczór przed;)

    zapraszam do mnie
    alqxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też przygotowuję sobie ubrania do szkoły dzień przed - wieczorem. Kiedyś robiłam to po wstaniu z łóżka i wtedy szybko szybko - wyciągałam byle co i czasami miałam mało czasu nawet na otworzenie tej szafy i nosiłam ten sam zestaw ubrań przez tydzień. Tak, wiem, straszne... no ale cóż. teraz się już oduczyłam tego i zdecydowanie moja organizacja skorzystała na tym, bo mam więcej czasu rano na przygotowanie się do szkoły.

    Skomentujesz, zaobserwujesz? Będzie mi bardzo miło :)
    Mój blog ♥ - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również przygotowuje ubrania do szkoły wieczorem przed szkołą :3 Jednak nie jestem za tym aby ustawiać swoją ulubioną piosenkę na dźwięk budzika :/ Kiedyś tak zrobiła.. dziś nienawidzę tej piosenki xdd
    http://neversayneverbyjulia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post! Też przygotowuję się do szkoły dzień wcześniej. Rano kompletnie nie wiedziałabym co założyć :( W ogóle to piękna jakość zdjęć :) Z tą listą rzeczy do zrobienia fajny pomysł :D
    Ogólnie masz cudownego bloga, więc obserwuję! ♥
    Zapraszam do mnie! KLIK x

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały post <3 ja też zawszę wieczorem przygotowuję ubrania które chcę założyć na następny dzień ;)
    Śliczne zdjecia !
    pozdrawiam !
    buziaki ;-)
    weeri-weri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja organizacja wygląda dość podobnie do Twojej :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne zdjęcia robisz :)
    Te czynności to już moja rutyna, haha :D
    julaa-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdjęcia naprawdę dobre! Świetnie Ci idzie! :)
    Zaobserwuje chętnie :)
    itsmeolech.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie te punkty znam i korzystam z nich od paru lat, pomaga to bardzo zaoszczędzić czas :)

    http://blonparia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się z Tobą! Najważniejsza zasada to, aby nie odkładać nic na później :)

    www.fotoinigi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ladny plecak :)

    Zapraszam na moj blog :) jestem 14 letnia dziewczyna mieszkajaca w Irelandii
    =KLIK=

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczny ten plecak <3
    Następny post powinien być tematyczny :)
    http://paaullina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja osobiście jestem osobą która woli mieć " z głowy " i nie zostawia nic na ostatnią chwilę dlatego książki są zawsze spakowane wieczorem a ubranie przygotowane.
    Szczerze,nie stosowałam jeszcze takiej listy dlatego na pewno spróbuję!
    MÓJ BLOG (KLIK!)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja zawsze przygotowuje strój wieczorem :)
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobre rady ;)
    Co do budzika to nie ustawiam nigdy ulubionej piosenki, bo później zaczynam ją nienawidzić XD
    PETALUM[klik]

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne porady!
    Ja przygotowuję ubrania, które chcę nałożyć wieczorem.
    Pozdrawiam.

    nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. 1 punkt powinien być dla mnie najważniejszy, ale jak zawsze wychodzi inaczej. Choć niektóre rzeczy robię zdecydowanie wcześniej to i jak potrafi mi zabraknąć czasu :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  18. świetnie napisany post, ja staram się wszystko zrobić najlepiej od zaraz by potem mieć spokój :)
    zapraszam ♥
    http://madeline-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne porady co do organizacji! Sama niektóre stosuję i świetnie się sprawują :)
    Zapraszam do mnie:
    Mój blog- klik!

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo przydatne porady i ciekawy post:) Ja zazwyczaj pakuję się i przygotowuję ciuchy wieczorem:)

    Obserwuję i Pozdrawiam:)

    http://crazy-tusiaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Z wszystkich punktów nie zrobiłam sobie jeszcze listy. ;)
    Mam dosyć szczegółowo określony plan dnia i staram się go trzymać. :)
    Bardzo fajnie się czyta posty a szablon jest śliczny.
    Zdjęcia robisz cudowne.
    I taaak, ta sytuacja zdarza mi się chyba aż za często. ;p
    Zapraszam: http://sage-servant.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja zawsze gdy idę do szkoły wszystko robię wieczorem.Nie lubię wstawać rano i wszystko robić w szybkim tempie ;) Świetny post !

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Oooo w takim razie kochana spóźnione wszystkiego najlepszego! :)
    Co do posta ja zawsze mam taka liste ulożona w głowie. Zawsze lubie byc przygotowana na wszystko :)

    Obiektyw mym okiem

    OdpowiedzUsuń
  24. ja właśnie wolę mieć ustawioną piosenkę, której nie lubię żeby wstać jak najszybciej i ją wyłączyć haha :D
    ♡ paaula-fotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Mnie budzi mama, budzik nie daje rady ;p Ładne zdjęcia.
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajnie piszesz :)Przeczytałam kilka postów i bardzo mi się podobają :)
    Zapraszam do mnie do komentowania mojego nowego posta :)
    http://on--my-mind.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Od kiedy pamiętam zawsze wieczorem przygotowywałam sobie ciuchy na rano. Nie wyobrażam sobie grzebać wściekła w mojej szafie i szukać czegoś odpowiedniego. Zawsze wieczorem mam na to zdecydowanie więcej czasu, niż rano :)

    duo-jessie.blogspot.com <-- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo fajny post i śliczny plecak :)))

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja chyba nigdy nie będę zorganizowana, nawet chyba wcale tego nie chcę xD Ale ogólnie bardzo ciekawe rady :D
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo przydatny post :)) Ja niestety mam tę wadę, że wszystko zostawiam na ostatnią chwilę, muszę w końcu się tego oduczyć ;))
    piękne zdjęcia!

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Już stosuję wszystkie te sposoby, ale kiedy zaspię chociaż 10min już jestem spóźniona na autobus.


    Zapraszam!


    My-world-by-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥Dziękuję za Twój szczery komentarz. Nic nie motywuje mnie bardziej do dalszej pracy.♥
♥Jeśli podoba Ci się mój blog - zaobserwuj go, by być na bieżąco. Nawet nie jesteś w stanie sobie wyobrazić jak wielką radość mi tym sprawisz♥
♥Nie wymieniam się obserwacjami, jednak możesz mieć pewność, że jeśli zostawisz adres do swojego bloga, odwiedzę go i jeśli mi się spodoba - oczywiście zaobserwuję :)♥