Be organized #1 - Learning...

Niedawno wpadłam na pomysł stworzenia wpisu o mojej organizacji czasu. Ostatnio trochę się w niej zmieniło i jestem z tego zadowolona, bowiem są to zmiany pozytywne. Muszę przyznać, że obecnie mogę nazwać się osobą o wiele bardziej zorganizowaną, niż byłam w przeszłości. Do niedawna często zdarzało mi się robić różne rzeczy na ostatnią chwilę, a w efekcie o wielu z nich zapominać. Pracę domową, na której odrobienie miałam tydzień, zdarzało mi się robić ostatniego dnia, późnym wieczorem. Od zawsze byłam raczej dosyć obowiązkowa, jeśli chodzi o szkolne zadania, więc nie zdarzało się raczej, bym nie odrobiła lekcji wcale, jednak stwierdziłam, że ten stres i pośpiech, to nic dobrego i trzeba zrobić coś, aby ich uniknąć. Zmiany zaczęłam wprowadzać z początkiem obecnego roku szkolnego.




Postanowiłam, że wszystkie zadania będę robiła na bieżąco, tego samego dnia, kiedy zostały zadane i do dziś konsekwentnie się tego trzymam. Dodatkowo, gdy zapowiedziany jest test lub kartkówka, zaczynam powtarzać materiał parę dni wcześniej, co pozwala mi lepiej się do nich przygotować -  takie działania umożliwiają podzielenie tego, co muszę opanować na kilka części - na jeden dzień przypada już wtedy tylko 8 słówek, a nie 40.

Sposoby przeze mnie opisane, nie są z pewnością żadnym odkryciem, bo na pewno każdy już nie raz o nich słyszał, ale ich stosowanie przyniosło u mnie pozytywne skutki, co świadczy o tym, że do złych nie należą. Jeśli tak, jak do niedawna ja, macie podobne problemy ze zorganizowaniem czasu na naukę, bardzo polecam Wam te proste sposoby. Jestem pewna, że mnie uratowały już od niejednego nieprzygotowania :).



 Więc od czego zacząć? Po pierwsze, aby takie działania przyniosły efekty, trzeba konsekwentnie trzymać się swoich postanowień. Jeśli zatem podejmujemy decyzję, o odrabianiu prac domowych na bieżąco, to należałoby potraktować ją poważnie, więc po powrocie do domu, zamiast przeglądania po raz setny tych samych stron internetowych, faktycznie wyjąć zeszyty czy podręczniki. To wszystko może wydawać się początkowo zupełnie niewarte wysiłku, 'no bo po co tak sobie utrudniać życie?' - myślę, że to zdanie ma ochotę wypowiedzieć duża część czytających, ale zapewniam Was, iż po pewnym czasie przyniesie niespodziewanie duże efekty, czego sama doświadczyłam. Obecnie mam więcej wolnego czasu po lekcjach i dzięki wcześniejszemu powtarzaniu materiału - jestem lepiej przygotowana do różnego rodzaju testów. Muszę zaznaczyć, że wbrew pozorom, poprzez takie działania wcale nie poświęcam na naukę więcej czasu, tylko rozkładam go w trochę inny sposób, a w efekcie zamiast mieć go mało, wręcz przeciwnie - mam go dla siebie o wiele więcej, a przy okazji omijają mnie zbędne nerwy i stres, no i rzadziej zdarza mi się zgłaszać nieprzygotowań. Kolejnym, wielkim plusem jest to, że dzięki odrabianiu zadań w ciągu tygodnia, na weekend pozostaje mi bardzo niewiele pracy, jeśli już, to jest to zazwyczaj jakiś projekt lub praca długoterminowa, w ten sposób zyskuję mnóstwo czasu, który mogę spędzić na robieniu rzeczy dużo ciekawszych, niż szkolne obowiązki. Nawet nie wiecie, o ile przyjemniejszy jest weekend, gdy można zapomnieć o ogromie pracy, jaki nas czeka, dlatego gorąco zachęcam Was, żebyście spróbowali - to przecież nic trudnego, o czym przekonałam się sama.



Temat organizacji czasu jest bardzo obszerny i z pewnością nie udałoby mi się opisać wszystkiego za jednym razem, więc w najbliższej przyszłości planuję dodać jeszcze kilka wpisów z serii "Be organized". Chciałabym podzielić je na dwie podserie - szkolną i taką bardziej 'ogólną', życiową. W szkolnej edycji znajdą się w wskazówki, jak zaoszczędzić czas i nie zapomnieć o ważnych obowiązkach oraz skutecznie się uczyć, a jeśli takie posty Was zainteresują, to mogę również napisać o moich zasadach "zorganizowanego życia" lub moim planie dnia.

Mam nadzieję, że tym wpisem udało mi się sprawić, że zauważyliście zalety bycia zorganizowanym, szczególnie jeśli chodzi o naukę i szkołę. Sama nie myślę o sobie, jako o osobie zorganizowanej, ale dostrzegam, że teraz jest mi z pewnością do niej bliżej. Zachęcam Was do podjęcia próby i wprowadzenia tych prostych sposobów do swojego życia. Myślę, że efekty mogą Was bardzo pozytywnie zaskoczyć.

15 komentarzy:

  1. Również jestem osobą zorganizowaną :) Świetny post! i śliczne zdjęcia :)

    Arleta! Klik

    OdpowiedzUsuń
  2. genialny post *_*
    zapraszam!
    http://gabriellle-gabriellle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem ten post jest naprawdę świetny. Zawiera dużo ciekawych porad które mogę bardzo przydać się innym. Ja jestem osobą bardo niezorganizowaną i nie raz próbowałam to wszystko ogarnąć. Niestety z marnym skutkiem ...

    http://take-a-pencil-and-draw-a-f1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię tego typu posty! :3 U mnie na blogu również się taki pojawił! :))) Twoje zdjęcia są super jakości i bardzo mi się podobają! :)))
    http://neversayneverbyjulia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. stosuje juz od dlugiego czasu metode z zadaniami ;)
    klaudiett.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie zobaczyłabym więcej postów w takiej serii. Ja również staram się rozkładać sobie naukę na kilka dni, ale niestety nie zawsze jestem w stanie to zrobić. Uwielbiam blogi z takimi przydatnymi postami. Chętnie obserwuję :)

    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Super post.Przyda mi się na przyszłość :) Zapraszam do mnie http://agi-aggi.blogspot.com/ Proszę zadaj mi pytanie pod najnowszym postem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne porady :)
    robotkidreamer.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne porady, przydatne, ale ja nie umiem zorganizować czasu u siebie, bo cały czas pojawiają się nowe obowiązki.
    http://milenaabloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Już od dawna powtarzam sobie, że zacznę być systematyczna w nauce, ale wciąż nie umiem zmienić moich nawyków. Chociaż nie uczę się źle (jestem wśród najlepszych w szkole- bardzo skromnie XD), ale mam wewnętrzną potrzebę zmiany moich sposobów nauki, więc wszelkie tego typu posty są bardzo mi przydatne. Dzięki za podpowiedzi i wskazówki! :)

    mój blog- ultradefenceless

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja z każdym dniem staram się być zoorganizowaną osobą , STARAM SIĘ! czasami mi to nie wychodzi , ale planuje sobie mniej więcej , co danego dnia chciałabym koniecznie zrobić....i wtedy wszystko wychodzi na prostą... :)

    natalia-cieslak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja zawsze odrabiam zadania po powrocie po szkole i nie czekam z nimi
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. ja jestem strasznie niezorganizowaną osobą, a w szczególności jeśli chodzi o naukę ;c zazdroszczę umiejętności zorganizowania się :D

    Zaobserwowałam, miło by było gdybyś sie odwdzięczyła <3
    donutworrybehappy.blogspot.com - zapraszam do mnie, najnowszy post z kosmetycznymi ulubieńcami ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. oj..ze mną to róznie bywa czasami jestem zorganizowana, a czasami w ogóle. Wspólna obs? Odpowiedź napisz u mnie na blogu. http://loveemyydreeam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja osobiście jestem osobą niezbyt zorganizowaną, powiem szczerze :) Świetny blog!

    Mój blog ->KLIK

    OdpowiedzUsuń

♥Dziękuję za Twój szczery komentarz. Nic nie motywuje mnie bardziej do dalszej pracy.♥
♥Jeśli podoba Ci się mój blog - zaobserwuj go, by być na bieżąco. Nawet nie jesteś w stanie sobie wyobrazić jak wielką radość mi tym sprawisz♥
♥Nie wymieniam się obserwacjami, jednak możesz mieć pewność, że jeśli zostawisz adres do swojego bloga, odwiedzę go i jeśli mi się spodoba - oczywiście zaobserwuję :)♥